details
Title |
Teilhabe und Bildung im Lichte der Bildungstheorie Heinz-Joachim Heydorns. Ein Statement |
---|---|
Author | Hünig, Rahel |
Source | Pädagogische Korrespondenz (2017) 55, S. 46-58 |
Document | full text (624 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Bildungstheorie; Partizipation; Heydorn, Heinz-Joachim |
sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-6389; 09336389 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Autorin versucht den Begriff der Teilhabe, wie er in der aktuellen Debatte um Bildungsgerechtigkeit verwendet wird, mit dem begrifflichen Instrumentarium von Heinz-Joachim Heydorn zu prüfen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.11.2020 |
Citation | Hünig, Rahel: Teilhabe und Bildung im Lichte der Bildungstheorie Heinz-Joachim Heydorns. Ein Statement - In: Pädagogische Korrespondenz (2017) 55, S. 46-58 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205679 - DOI: 10.25656/01:20567 |