search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Transfer: Eine Koordinationsaufgabe institutionell interdependenter Akteure?
Parallel titleTransfer: A co-ordination task of institutionally interdependent actors?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 322-325 ZDB
Document  (1.143 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien im Projekt "Ganz In. Mit Ganztag mehr Zukunft. Das neue Ganztagsgymnasium NRW". (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this is- sue), the contribution refers to the eff orts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the project "Ganz In" ["With All-Day Schools into the Future. The New All-Day Secondary Schools in North Rhine-Westphalia"]. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.09.2020
CitationPfänder, Hanna; Sartory, Katharina: Transfer: Eine Koordinationsaufgabe institutionell interdependenter Akteure? - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 322-325 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206007 - DOI: 10.25656/01:20600; 10.31244/dds.2019.03.06
export files

share content at social platforms