search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Modellprogramm "Förderung von Kindern und Jugendlichen mit Migrationshintergrund" (FörMig). Transfervarianten
Parallel titleThe model program "Support for children and young people with migration background" (FörMig). Variants of transfer
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 340-343 ZDB
Document  (719 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in dem Modellprogramm "Förderung von Kindern und Jugendlichen mit Migrationshintergrund" (FörMig). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the model program "Förderung von Kindern und Jugendlichen mit Migrationshintergrund" ["Support for Children and Young People with Migration Background"] (FörMig). (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.09.2020
CitationGogolin, Ingrid: Das Modellprogramm "Förderung von Kindern und Jugendlichen mit Migrationshintergrund" (FörMig). Transfervarianten - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 340-343 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206034 - DOI: 10.25656/01:20603; 10.31244/dds.2019.03.10
export files

share content at social platforms