search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Förderung der phonologischen Bewusstheit im Vorschulalter. Bedingungen für den Transfer auf den Schriftspracherwerb
Parallel titlePromotion of phonological awareness at preschool age. Preconditions for the transfer to learning to read and spell
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 344-346 ZDB
Document  (716 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in dem Trainingsprogramm "Hören, lauschen, lernen". (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the training program "Hören, lauschen, lernen" ["Hearing, Listening, Learning"]. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.09.2020
CitationSchneider, Wolfgang: Förderung der phonologischen Bewusstheit im Vorschulalter. Bedingungen für den Transfer auf den Schriftspracherwerb - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 344-346 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206043 - DOI: 10.25656/01:20604; 10.31244/dds.2019.03.11
export files

share content at social platforms