details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206043
DOI: 10.25656/01:20604; 10.31244/dds.2019.03.11
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206043
DOI: 10.25656/01:20604; 10.31244/dds.2019.03.11
Original Title |
Förderung der phonologischen Bewusstheit im Vorschulalter. Bedingungen für den Transfer auf den Schriftspracherwerb |
---|---|
Parallel title | Promotion of phonological awareness at preschool age. Preconditions for the transfer to learning to read and spell |
Author | Schneider, Wolfgang |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 344-346 |
Document | full text (716 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Transfer; Förderung; Vorschulalter; Kindergarten; Schule; Programm; Gesprochene Sprache; Phonologie; Schriftsprache; Training; Implementierung; Qualität; Wirkung; Forschungsprojekt; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Early Childhood Education and Care |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in dem Trainingsprogramm "Hören, lauschen, lernen". (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the training program "Hören, lauschen, lernen" ["Hearing, Listening, Learning"]. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.09.2020 |
Citation | Schneider, Wolfgang: Förderung der phonologischen Bewusstheit im Vorschulalter. Bedingungen für den Transfer auf den Schriftspracherwerb - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 344-346 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206043 - DOI: 10.25656/01:20604; 10.31244/dds.2019.03.11 |