details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206070
DOI: 10.25656/01:20607; 10.31244/dds.2019.04.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206070
DOI: 10.25656/01:20607; 10.31244/dds.2019.04.02
Original Title |
Digitale Ungleichheit als Herausforderung für Medienbildung |
---|---|
Parallel title | Digital inequality as a challenge for media education |
Author | Kutscher, Nadia |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 379-390 |
Document | full text (194 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Soziale Herkunft; Familie; Digitale Medien; Medienausstattung; Medienerziehung; Medienkompetenz; Bildungspolitik; Kind; Steuerung; Ungleichheit; Sozialkapital; Kinder- und Jugendhilfe; Einflussfaktor; Bildungseinrichtung; Jugendlicher; Deutschland |
sub-discipline | Media Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Digitale Medien werden als relevant für gesellschaftliche Teilhabe in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten betrachtet. Dieser Beitrag fokussiert unterschiedliche Dimensionen der (Re-)Produktion digitaler Ungleichheit in und zwischen Familie, Kinder- und Jugendhilfe sowie Schule und schlägt eine analytisch-reflexive Perspektive von Medienbildung vor, die Subjekt wie Strukturen in den Blick nimmt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Digital media is considered relevant for social participation in formal, non-formal and informal educational contexts. This paper focuses on different dimensions of the (re-)production of digital inequality in and between family, child and youth welfare as well as school and proposes an analytical-reflexive perspective of media education that looks at both subject and structures. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2021 |
Citation | Kutscher, Nadia: Digitale Ungleichheit als Herausforderung für Medienbildung - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 379-390 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206070 - DOI: 10.25656/01:20607; 10.31244/dds.2019.04.02 |