search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Multiparadigmatische Lehrerbildung - Fortschritt, Überforderung oder Rückschritt? Anfragen an einen Versuch zur Pflege akademischer Eitelkeiten
Parallel titleMultiparadigmatic teacher training - progress, overstraining, or setback? Inquiries to an attempt to cultivate academic vanities
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 466-470 ZDB
related to:Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit?
Document  (297 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag reagiert neben den Diskussionsbeiträgen von Jörg Schlömerkemper und Colin Cramer in dieser Ausgabe auf den Diskussionsbeitrag: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article, besides the articles by Jörg Schlömerkemper and Colin Cramer in this issue, reacts to the contribution: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatic teacher training. Productive ways out of the paradigm dispute? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2021
CitationBerkemeyer, Nils: Multiparadigmatische Lehrerbildung - Fortschritt, Überforderung oder Rückschritt? Anfragen an einen Versuch zur Pflege akademischer Eitelkeiten - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 466-470 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206136 - DOI: 10.25656/01:20613; 10.31244/dds.2019.04.08
export files

share content at social platforms