details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206136
DOI: 10.25656/01:20613; 10.31244/dds.2019.04.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206136
DOI: 10.25656/01:20613; 10.31244/dds.2019.04.08
Original Title |
Multiparadigmatische Lehrerbildung - Fortschritt, Überforderung oder Rückschritt? Anfragen an einen Versuch zur Pflege akademischer Eitelkeiten |
---|---|
Parallel title | Multiparadigmatic teacher training - progress, overstraining, or setback? Inquiries to an attempt to cultivate academic vanities |
Author | Berkemeyer, Nils |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 466-470 |
related to: | Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? |
Document | full text (297 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsstandards; Lehrerausbildung; Reflexion <Phil>; Professionalisierung; Wissenschaftstheorie; Aufgabe; Diskurs; Diskussion; Theoriebildung |
sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser Beitrag reagiert neben den Diskussionsbeiträgen von Jörg Schlömerkemper und Colin Cramer in dieser Ausgabe auf den Diskussionsbeitrag: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article, besides the articles by Jörg Schlömerkemper and Colin Cramer in this issue, reacts to the contribution: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatic teacher training. Productive ways out of the paradigm dispute? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2021 |
Citation | Berkemeyer, Nils: Multiparadigmatische Lehrerbildung - Fortschritt, Überforderung oder Rückschritt? Anfragen an einen Versuch zur Pflege akademischer Eitelkeiten - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 466-470 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206136 - DOI: 10.25656/01:20613; 10.31244/dds.2019.04.08 |