search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Multiparadigmatische und meta-reflexive Lehrerbildung. Begründungen, Gemeinsamkeiten und Differenzen, Perspektiven
Parallel titleMultiparadigmatic and meta-reflexive teacher education. Rationales, commonalities and differences, perspectives
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 471-478 ZDB
related to:Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit?
Document  (171 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag reagiert neben den Diskussionsbeiträgen von Jörg Schlömerkemper und Nils Berkemeyer in dieser Ausgabe auf den Diskussionsbeitrag: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article, besides the articles by Jörg Schlömerkemper and Nils Berkemeyer in this issue, reacts to the contribution: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatic teacher training. Productive ways out of the paradigm dispute? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2021
CitationCramer, Colin: Multiparadigmatische und meta-reflexive Lehrerbildung. Begründungen, Gemeinsamkeiten und Differenzen, Perspektiven - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 471-478 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206142 - DOI: 10.25656/01:20614; 10.31244/dds.2019.04.09
export files

share content at social platforms