search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS)
Parallel titleTransferring efficient concepts of language education from experiment to circulation. Concepts and experiences from the Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" ["Education by language and writing"] (BiSS)
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 ZDB
Document  (729 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft ) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in der Bund-Länder-Initiative „Bildung durch Sprache und Schrift“. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the Bund-Länder-Initiative “Bildung durch Sprache und Schrift” [“Education by Language and Writing”]. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.09.2020
CitationBecker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim; Schöneberger, Christiane: Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS) - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206169 - DOI: 10.25656/01:20616; 10.31244/dds.2019.03.09
export files

share content at social platforms