search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen
Parallel titleDidactic functions of music-pedagogical tasks
Author
SourceWeidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40)
Document (972 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4048-7; 978-3-8309-9048-2; 9783830940487; 9783830990482
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Recent music-pedagogical research has been increasingly concerned with the possibilities and requirements of a new task culture for musical instruction. As a structural basis of such a task culture, six didactic functions of tasks could be determined in order to derive the criteria for the construction and evaluation of musical instruction materials. This paper gives an account of these functions, also with regard to selected aspects of musical instruction, and shows their interconnectedness. (DIPF/Orig.)
is part of:Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.09.2020
CitationRogg, Stefanie: Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen - In: Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207141 - DOI: 10.25656/01:20714
export files

share content at social platforms