details
Original Title |
Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen |
---|---|
Parallel title | Didactic functions of music-pedagogical tasks |
Author | Rogg, Stefanie |
Source | Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40) |
Document | full text (972 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Didaktik; Musikpädagogik; Musikunterricht; Aufgabenstellung; Schulbuch |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8309-4048-7; 978-3-8309-9048-2; 9783830940487; 9783830990482 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | Recent music-pedagogical research has been increasingly concerned with the possibilities and requirements of a new task culture for musical instruction. As a structural basis of such a task culture, six didactic functions of tasks could be determined in order to derive the criteria for the construction and evaluation of musical instruction materials. This paper gives an account of these functions, also with regard to selected aspects of musical instruction, and shows their interconnectedness. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.09.2020 |
Citation | Rogg, Stefanie: Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen - In: Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207141 - DOI: 10.25656/01:20714 |