search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Begriffsforschung in der Musikpädagogik: Relevanz, Methodologie und Ertrag dargestellt anhand einer Untersuchung des Begriffes Musik-Lernen
Parallel titleStudies on terminology in music education: their relevance, methodology and benefit exemplified by the term Musik-Lernen (music learning)
Author
SourceWeidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 231-244. - (Musikpädagogische Forschung; 40)
Document (1.018 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4048-7; 978-3-8309-9048-2; 9783830940487; 9783830990482
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The use of precise terminology is commonly regarded as an essential criterion for scholarliness. Therefore, the author presents here a research method, which was developed in a study on the usage, historical development, and range of meanings of the term Musik-Lernen (music learning). With reference to core findings of this paper, it is shown that studies on terminology are an indispensable part of basic research in music education because they provide the fundamentals for further scientific inquiries. (DIPF/Orig.)
is part of:Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.09.2020
CitationEibach, Benjamin: Begriffsforschung in der Musikpädagogik: Relevanz, Methodologie und Ertrag dargestellt anhand einer Untersuchung des Begriffes Musik-Lernen - In: Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 231-244. - (Musikpädagogische Forschung; 40) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207153 - DOI: 10.25656/01:20715
export files

share content at social platforms