search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Weiße" Musikpraxen zeigen. Rassistische Strukturen als relevante Kategorie musikpädagogischer Forschung?
Parallel titleShowing "white" music practices. Racist structures as relevant categories of music educational research
Author
SourceWeidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 279-295. - (Musikpädagogische Forschung; 40)
Document (1.284 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4048-7; 978-3-8309-9048-2; 9783830940487; 9783830990482
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Various studies have shown that musical practices are differentiated by social class and that similar mechanisms are at work in music education. But what is the nature of these mechanisms? In a qualitative study of photographs from community music schools in a state in Northern Germany, it could be shown that besides class, race proved to be a barrier to music education for all – a category so far neglected by most German music education scholars. The paper discusses some of the implications for theory and terminology that arise against the specific German background. (DIPF/Orig.)
is part of:Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.09.2020
CitationLehmann-Wermser, Andreas: "Weiße" Musikpraxen zeigen. Rassistische Strukturen als relevante Kategorie musikpädagogischer Forschung? - In: Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 279-295. - (Musikpädagogische Forschung; 40) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207184 - DOI: 10.25656/01:20718
export files

share content at social platforms