details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207837
DOI: 10.25656/01:20783; 10.3224/84742209.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207837
DOI: 10.25656/01:20783; 10.3224/84742209.09
Title |
Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg |
---|---|
Author | Scharnberg, Sarina |
Other contributors (e.g. editor) | Kleemann, Katrin [Hrsg.]; Jennek, Julia [Hrsg.]; Vock, Miriam [Hrsg.] |
Source | Kooperation von Universität und Schule fördern. Schulen stärken, Lehrerbildung verbessern. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2019, S. 163-182 |
Document | full text (7.455 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Mathematikunterricht; Theorie-Praxis-Beziehung; Kooperation; Schule; Universität; Problemlösen; Kompetenzorientierung; Kompetenzentwicklung; Lehre; Lehramtsstudiengang; Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Mathematik; Konzeptentwicklung; Konzept; Unterricht; Lehrveranstaltung; Fachdidaktik; Unterrichtsmaterial; Evaluation; Lüneburg |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-2209-9; 9783847422099 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 15.10.2020 |
Citation | Scharnberg, Sarina: Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg - In: Kooperation von Universität und Schule fördern. Schulen stärken, Lehrerbildung verbessern. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2019, S. 163-182 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207837 - DOI: 10.25656/01:20783; 10.3224/84742209.09 |