details
Title |
Till-Sebastian Idel / Fabian Dietrich / Katharina Kunze / Kerstin Rabenstein / Anna Schütz (Hrsg.): Professionsentwicklung und Schulstrukturreform. Zwischen Gymnasium und neuen Schulformen in der Sekundarstufe. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2016 (298 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Syring, Marcus |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 |
Document | full text (220 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsforschung; Schule; Schulsystem; Gegliedertes Schulsystem; Schulstruktur; Schulform; Sekundarbereich; Gymnasium; Reform; Lehrer; Lehrerausbildung; Professionalität; Professionalisierung; Profession; Theorie; Forschung; Deutschland |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Till-Sebastian Idel / Fabian Dietrich / Katharina Kunze / Kerstin Rabenstein / Anna Schütz (Hrsg.): Professionsentwicklung und Schulstrukturreform. Zwischen Gymnasium und neuen Schulformen in der Sekundarstufe. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2016 (298 S.; ISBN 978-3-7815-2080-6; 21,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.10.2020 |
Citation | Syring, Marcus: Till-Sebastian Idel / Fabian Dietrich / Katharina Kunze / Kerstin Rabenstein / Anna Schütz (Hrsg.): Professionsentwicklung und Schulstrukturreform. Zwischen Gymnasium und neuen Schulformen in der Sekundarstufe. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2016 (298 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208209 - DOI: 10.25656/01:20820 |