details
Title |
Catharina I. Keßler: Doing School. Ein ethnographischer Beitrag zur Schulkulturforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien 2017 (305 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Leicht, Johanna |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 3 |
Document | full text (208 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulkultur; Evangelische Schule; Gymnasium; Akteur; Kommunikation; Gemeinschaft; Raum; Zeit; Ritual; Konstruktion; Rekonstruktion; Ethnografie; Feldforschung; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Catharina I. Keßler: Doing School. Ein ethnographischer Beitrag zur Schulkulturforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien 2017 (305 S.; ISBN 978-3-658-15915-3; 49,99 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.10.2020 |
Citation | Leicht, Johanna: Catharina I. Keßler: Doing School. Ein ethnographischer Beitrag zur Schulkulturforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien 2017 (305 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208365 - DOI: 10.25656/01:20836 |