details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209176
DOI: 10.25656/01:20917; 10.21248/qfi.30
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209176
DOI: 10.25656/01:20917; 10.21248/qfi.30
Original Title |
Expertise als übergreifendes Paradigma der Professionalisierungsforschung zur inklusionsbezogenen Fortbildung von Lehrpersonen |
---|---|
Parallel title | Expertise as an overarching paradigm of professionalization research for the inclusion-related further training of teachers |
Authors | Kaiser, Michaela ; Seitz, Simone ; Slodczyk, Nadine |
Source | QfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 1 |
Document | full text (704 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Professionalisierung; Inklusion; Lehrerfortbildung; Expertise; Begriffsbestimmung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2699-2477; 26992477 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag arbeitet den Expertisebegriff für die inklusionsbezogene Professionalisierungsforschung auf und diskutiert diesen im Kontext des Desiderats nach einem übergreifenden Forschungsparadigma, das den strukturtheoretischen, den berufsbiografischen und den kompetenztheoretischen Ansatz verbindet. Die Überlegungen werden anhand von empirischen Befunden einer qualitativen (Teil-)Studie zur Expertise von Fortbildner*innen im Feld der inklusionsbezogenen Fortbildung exemplifiziert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article elaborates the concept of expertise for inclusion-related professionalization research in the context of the desideratum according to a comprehensive research paradigm that combines the structural-functional based, the biographical and the competence based approach. The argumentation is exemplified by empirical findings on the expertise of trainers in the field of inclusion-related teacher training. |
publisher's URL | https://doi.org/10.21248/qfi.30 |
other articles of this journal | QfI - Qualifizierung für Inklusion Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.10.2020 |
Citation | Kaiser, Michaela; Seitz, Simone; Slodczyk, Nadine: Expertise als übergreifendes Paradigma der Professionalisierungsforschung zur inklusionsbezogenen Fortbildung von Lehrpersonen - In: QfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209176 - DOI: 10.25656/01:20917; 10.21248/qfi.30 |