Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Teachers' pedagogical beliefs. Definition and operationalisation, connections to knowledge and performance, development and change
Weitere BeteiligteKönig, Johannes [Hrsg.]
OriginalveröffentlichungMünster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2012, 207 S.
Dokument (1.027 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8309-2696-2; 978-3-8309-7696-7; 9783830926962; 9783830976967
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):How are teachers' pedagogical beliefs and their professional knowledge related? How do teachers' pedagogical beliefs affect their work in the classroom? Do future teachers' pedagogical beliefs evolve during training? How are these beliefs defined and operationalized in current empirical research? This work provides an in-depth empirical examination of different aspects of teachers' pedagogical beliefs. [...] The contributions cover a broad range of issues, distinguishing between in-service and pre-service teachers, examining the results of national surveys and international comparisons of teachers' pedagogical beliefs, and making use of different methodologies regarding operationalization and measurement. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am11.11.2020
QuellenangabeKönig, Johannes [Hrsg.]: Teachers' pedagogical beliefs. Definition and operationalisation, connections to knowledge and performance, development and change. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2012, 207 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210309 - DOI: 10.25656/01:21030
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen