details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212541
DOI: 10.25656/01:21254; 10.21248/qfi.63
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212541
DOI: 10.25656/01:21254; 10.21248/qfi.63
Original Title |
„Professionalisierung für eine inklusive Erwachsenenbildung“. Vorwort der Herausgeber*innen |
---|---|
Parallel title | Professionalisation for inclusive adult education |
Authors | Hirschberg, Marianne ; Lauber-Pohle, Sabine ; Kahl, Ramona |
Source | QfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 4 |
Document | full text (171 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Erwachsenenbildung; Behinderung; Inklusion; Recht auf Bildung; Lehrer; Lehrerin; Professionalisierung; Qualifizierung; Wissenschaftliche Weiterbildung; Handlungsstrategie; Organisationsentwicklung |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2699-2477; 26992477 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Zuge der Inkrafttretung der UN-Behindertenrechtskonvention 2009 wurde die Forderung nach einer inklusiven Erwachsenenbildung stark, auch wenn es inklusive Kurse für behinderte und nichtbehinderte Erwachsene bereits seit den 1970er Jahren gibt. Notwendig sind eine systematische Qualifizierung und Professionalisierung von Lehrenden in der Erwachsenenbildung, was sehr heterogen diskutiert wird. Ein Teil dieser Bandbreite ist in diesem Journal abgebildet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | After the Convention on the Rights of Persons with Disabilities entered into force 2009 inclusive adult education was regarded as an important issue. The first inclusive courses for disabled and nondisabled adults were offered already in the 1970s but not implemented all over Germany. Now, a systematic qualification and professionalization of teachers of courses for adults is needed being discussed heterogeneously as shown in this journal. |
publisher's URL | https://doi.org/10.21248/qfi.63 |
other articles of this journal | QfI - Qualifizierung für Inklusion Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.01.2021 |
Citation | Hirschberg, Marianne; Lauber-Pohle, Sabine; Kahl, Ramona: „Professionalisierung für eine inklusive Erwachsenenbildung“. Vorwort der Herausgeber*innen - In: QfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212541 - DOI: 10.25656/01:21254; 10.21248/qfi.63 |