search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
„Professionalisierung für eine inklusive Erwachsenenbildung“. Vorwort der Herausgeber*innen
Parallel titleProfessionalisation for inclusive adult education
Authors
SourceQfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 4 ZDB
Document  (171 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2699-2477; 26992477
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Zuge der Inkrafttretung der UN-Behindertenrechtskonvention 2009 wurde die Forderung nach einer inklusiven Erwachsenenbildung stark, auch wenn es inklusive Kurse für behinderte und nichtbehinderte Erwachsene bereits seit den 1970er Jahren gibt. Notwendig sind eine systematische Qualifizierung und Professionalisierung von Lehrenden in der Erwachsenenbildung, was sehr heterogen diskutiert wird. Ein Teil dieser Bandbreite ist in diesem Journal abgebildet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):After the Convention on the Rights of Persons with Disabilities entered into force 2009 inclusive adult education was regarded as an important issue. The first inclusive courses for disabled and nondisabled adults were offered already in the 1970s but not implemented all over Germany. Now, a systematic qualification and professionalization of teachers of courses for adults is needed being discussed heterogeneously as shown in this journal.
publisher's URL
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.01.2021
CitationHirschberg, Marianne; Lauber-Pohle, Sabine; Kahl, Ramona: „Professionalisierung für eine inklusive Erwachsenenbildung“. Vorwort der Herausgeber*innen - In: QfI - Qualifizierung für Inklusion 2 (2020) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212541 - DOI: 10.25656/01:21254; 10.21248/qfi.63
export files

share content at social platforms