details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213708
DOI: 10.25656/01:21370; 10.24452/sjer.42.2.1
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213708
DOI: 10.25656/01:21370; 10.24452/sjer.42.2.1
Title |
Editorial. Vérification de l’atteinte des compétences fondamentales de mathématiques en Suisse à la fin de la scolarité obligatoire |
---|---|
Authors | Brühwiler, Christian ; Erzinger, Andrea B. ; Nidegger, Christian; Salvisberg, Miriam |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 42 (2020) 2, S. 299-304 |
Document | full text (192 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Mathematische Kompetenz; Schülerleistung; Leistungsmessung; Grundkenntnisse; Bildungssystem; Schulabschluss; Einführung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2624-8492; 26248492 |
Language | French |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.02.2021 |
Citation | Brühwiler, Christian; Erzinger, Andrea B.; Nidegger, Christian; Salvisberg, Miriam: Editorial. Vérification de l’atteinte des compétences fondamentales de mathématiques en Suisse à la fin de la scolarité obligatoire - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 42 (2020) 2, S. 299-304 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213708 - DOI: 10.25656/01:21370; 10.24452/sjer.42.2.1 |