details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214134
DOI: 10.25656/01:21413; 10.3224/84742446
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214134
DOI: 10.25656/01:21413; 10.3224/84742446
Original Title |
Handbuch Inklusion international. Globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung |
---|---|
Parallel title | International Handbook of Inclusive Education. Global, National and Local Perspectives |
Other contributors (e.g. editor) | Köpfer, Andreas [Hrsg.]; Powell, Justin J.W. [Hrsg.]; Zahnd, Raphael [Hrsg.] |
Source | Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, 579 S. |
Document | full text (10.142 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Exklusion; Inklusion; Ländervergleich; Komparatistik; Internationaler Vergleich; Biografieforschung; Vergleichende Bildungsforschung; Begriffsdefinition; Methodologie; Theorie; Bildungspolitik; Schulstruktur; Schulkultur; Schulpraxis; Unterstützung; Heterogene Lerngruppe; Schule; Unterricht; Professionalisierung; Lehrpersonal; Hochschule; Studium; Lebenslanges Lernen; Bundesland; Deutschland; Nigeria; Schweiz; Spanien; Österreich; Island; Kanada; Finnland; Luxemburg; Litauen |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Special Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-8474-1577-0; 978-3-8474-2446-8; 9783847415770; 9783847424468 |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2021 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Globales Paradigma, nationale Normen und lokale Praxen. Das Handbuch Inklusion international verbindet theoretische Entwicklungslinien und vielfältige vergleichende Perspektiven der Inklusiven Bildung in ihrer globalen Verbreitung. Die Beiträge bieten einen umfassenden Zugang zu internationalen Diskursen, vergleichenden Forschungsergebnissen und ‚inspiring practices‘ aus diversen Weltregionen – Europa, Afrika, Asien und Nordamerika. Besondere Aufmerksamkeit wird dabei der Relevanz komparativer Studien gewidmet. (DIPF/Verlag) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 10.02.2021 |
Citation | Köpfer, Andreas [Hrsg.]; Powell, Justin J.W. [Hrsg.]; Zahnd, Raphael [Hrsg.]: Handbuch Inklusion international. Globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, 579 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214134 - DOI: 10.25656/01:21413; 10.3224/84742446 |