details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214354
DOI: 10.25656/01:21435; 10.26092/elib/222
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214354
DOI: 10.25656/01:21435; 10.26092/elib/222
Title |
Make connections – ask questions. Sprachsensible Schulen im Internationals Network for Public Schools in New York |
---|---|
Authors | Vogel, Dita ; Heidrich, Lydia |
Source | Bremen : Universität, Fachbereich 12. Arbeitsbereich Interkulturelle Bildung 2020, 25 S. - (TraMiS-Arbeitspapier; 3) |
Document | full text (7.898 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Migration; Migrant; Schule; Mehrsprachigkeit; Sprachenlernen; Netzwerk; Schulsystem; Schulabschluss; Schulerfolg; High School; New York, N.Y.; USA |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Universität Bremen; Freudenberg Stiftung; Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft (GEW) |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieses Arbeitspapier stellt ein Netzwerk von öffentlichen High Schools vor, die sich auf Zugewanderte ohne Englischkenntnisse spezialisiert haben und diese überdurchschnittlich erfolgreich zum Schulabschluss führen. Der mehrsprachigkeitssensible Ansatz der Netzwerkschulen wird in diesem Arbeitspapier erstmals auf Deutsch ausführlich vorgestellt. (Autorin) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.02.2021 |
Citation | Vogel, Dita; Heidrich, Lydia: Make connections – ask questions. Sprachsensible Schulen im Internationals Network for Public Schools in New York. Bremen : Universität, Fachbereich 12. Arbeitsbereich Interkulturelle Bildung 2020, 25 S. - (TraMiS-Arbeitspapier; 3) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-214354 - DOI: 10.25656/01:21435; 10.26092/elib/222 |