search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Natalie Fischer/ Hans Peter Kuhn/ Carina Tillack (Hrsg.): Was sind gute Schulen? Teil 4: Theorie, Praxis und Forschung zur Qualität von Ganztagsschulen. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2016 (268 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 4 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Schulqualität; Ganztagsschule; Lehrer; Schüler; Lernen; Soziales Lernen; Unterricht; Zeit; Professionalität; Chancengleichheit; Hausaufgabenhilfe; Kooperation; Bewegung <Motorische>
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Natalie Fischer/ Hans Peter Kuhn/ Carina Tillack (Hrsg.): Was sind gute Schulen? Teil 4: Theorie, Praxis und Forschung zur Qualität von Ganztagsschulen. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2016 (268 S.; ISBN 978-3-934575-91-2; 26,80 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication19.02.2021
Suggested CitationMeister, Gudrun: Natalie Fischer/ Hans Peter Kuhn/ Carina Tillack (Hrsg.): Was sind gute Schulen? Teil 4: Theorie, Praxis und Forschung zur Qualität von Ganztagsschulen. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2016 (268 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215780
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)