search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
TitleDemokratie-Lernen: Was? Warum? Wozu?
Author
SourceBerlin : BLK 2004, 22 S. - (Beiträge zur Demokratiepädagogik)
Document
Keywords (German)Politische Bildung; Demokratie; Demokratische Erziehung; Sekundarstufe II; Pädagogik; Grundschule; Sekundarstufe I; Deutschland-Westliche Länder
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Autor verweist in seinem Beitrag auf die Notwendigkeit eines Umsteuerns der traditionellen Politikdidaktik in Richtung auf eine ganzheitliche Demokratiepädagogik, die nur unter Berücksichtigung und Verschränkung der 3 Ebenen der Demokratie als Herrschaftsform, als Gesellschaftsform und als Lebensform erfolgreich sein kann.
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication25.08.2008
Suggested CitationHimmelmann, Gerhard: Demokratie-Lernen: Was? Warum? Wozu? Berlin : BLK 2004, 22 S. - (Beiträge zur Demokratiepädagogik) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-2168
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)