details
Title |
Einleitung: Aufklärung als Lernprozeß |
---|---|
Author | Oelkers, Jürgen |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 9-23. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28) |
Document | full text (1.217 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Bildung; Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Gesellschaft; Lernen; Lernprozess; Aufklärung <Phil>; Vernunft; Subjekt <Phil>; Wissenschaft; Philosophie; Politik; Herrschaft; Organisation; Öffentlichkeit; Moderne; Geschichte <Histor> |
sub-discipline | History of Education General Educational Science |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41128-6; 3407411286 |
Language | German |
Year of creation | 1992 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 26.03.2021 |
Citation | Oelkers, Jürgen: Einleitung: Aufklärung als Lernprozeß - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 9-23. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218321 - DOI: 10.25656/01:21832 |