details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218545
DOI: 10.25656/01:21854; 10.31244/dds.2020.03.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218545
DOI: 10.25656/01:21854; 10.31244/dds.2020.03.08
Original Title |
Schulleitung in der digitalisierten Welt. Empirische Befunde zum Schulmanagement |
---|---|
Parallel title | Educational leadership in the digitized world. Empirical findings about school management |
Authors | Tulowitzki, Pierre ; Gerick, Julia |
Source | Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 324-337 |
Document | full text (432 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulleitung; Digitalisierung; Schule; Management; Schulleiter; Digitale Medien; Schulalltag; Veränderung; Herausforderung; Kommunikation; Information; Personalentwicklung; EDV; Infrastruktur; Schüler; Verwaltung; Unterrichtsplanung; Unterrichtsentwicklung; Empirische Forschung; Qualitative Forschung; Exploration; Interview; Inhaltsanalyse; Schleswig-Holstein; Deutschland |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Trotz der Omnipräsenz digitaler Medien ist der Umgang der Schulleitung mit ihnen bisher weitgehend unerforscht. An diesem Desiderat setzt dieser Beitrag an: Zunächst werden Befunde zur Rolle digitaler Medien für die Organisation und Entwicklung von Schule kurz skizziert. Darauf aufbauend werden Methodik und Ergebnisse einer explorativen Studie zur Rolle digitaler Medien in Schulmanagement und Schulentwicklung präsentiert und kritisch reflektiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Despite their omnipresence, the relationship between digital media and school leaders in Germany has never been explored. The present contribution aims to shed a light on this by first reporting on the role of digital media for organizing and developing schools. Next, results from an exploratory study on the role of digital media for leading and developing schools in Germany are presented and refl ected. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.03.2021 |
Citation | Tulowitzki, Pierre; Gerick, Julia: Schulleitung in der digitalisierten Welt. Empirische Befunde zum Schulmanagement - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 324-337 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218545 - DOI: 10.25656/01:21854; 10.31244/dds.2020.03.08 |