search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulleitung in der digitalisierten Welt. Empirische Befunde zum Schulmanagement
Parallel titleEducational leadership in the digitized world. Empirical findings about school management
Authors
SourceDie Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 324-337 ZDB
Document  (432 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Trotz der Omnipräsenz digitaler Medien ist der Umgang der Schulleitung mit ihnen bisher weitgehend unerforscht. An diesem Desiderat setzt dieser Beitrag an: Zunächst werden Befunde zur Rolle digitaler Medien für die Organisation und Entwicklung von Schule kurz skizziert. Darauf aufbauend werden Methodik und Ergebnisse einer explorativen Studie zur Rolle digitaler Medien in Schulmanagement und Schulentwicklung präsentiert und kritisch reflektiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Despite their omnipresence, the relationship between digital media and school leaders in Germany has never been explored. The present contribution aims to shed a light on this by first reporting on the role of digital media for organizing and developing schools. Next, results from an exploratory study on the role of digital media for leading and developing schools in Germany are presented and refl ected. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.03.2021
CitationTulowitzki, Pierre; Gerick, Julia: Schulleitung in der digitalisierten Welt. Empirische Befunde zum Schulmanagement - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 324-337 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218545 - DOI: 10.25656/01:21854; 10.31244/dds.2020.03.08
export files

share content at social platforms