details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218559
DOI: 10.25656/01:21855; 10.31244/dds.2020.03.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218559
DOI: 10.25656/01:21855; 10.31244/dds.2020.03.09
Original Title |
"Vom Klassenzimmer zur Lernlandschaft"? Über eine Expedition ins Ungewisse |
---|---|
Parallel title | "From classroom to learning landscape”? On an expedition into the uncertain |
Author | Zenke, Christian Timo |
Source | Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 338-353 |
Document | full text (310 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Klassenraum; Lernort; Schulraum; Schulbau; Schulgebäude; Architektur; Raumgestaltung; Raum; Modell; Raumplanung; Einflussfaktor; Lehr-Lern-Prozess; Pädagogische Forschung; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Erziehungswissenschaft; Schulentwicklung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel widmet sich aktuellen Entwicklungen im Bereich der Schulraumgestaltung sowie daraus resultierenden Herausforderungen für Erziehungswissenschaft, Schulentwicklung, Lehrerbildung und Politik. Unter Bezugnahme speziell auf internationale Veröffentlichungen zum Thema wird dabei die Notwendigkeit a) einer systematischen Evaluation alternativer Schulraummodelle sowie b) einer gezielten Entwicklung von Strategien der raumbezogenen Lehrerprofessionalisierung diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article focuses on current developments in the field of school-building layout and design and the resulting challenges for educational science, school development, teacher training, and politics. With special reference to international publications on the topic, it discusses the necessity of a) a systematic evaluation of alternative schoolroom designs as well as b) the continued development of teacher training that takes the layout of the learning environment into consideration. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.03.2021 |
Citation | Zenke, Christian Timo: "Vom Klassenzimmer zur Lernlandschaft"? Über eine Expedition ins Ungewisse - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 338-353 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218559 - DOI: 10.25656/01:21855; 10.31244/dds.2020.03.09 |