details
Title |
Pädagogisches Wissen als Orientierung und Problem |
---|---|
Authors | Oelkers, Jürgen ; Tenorth, Heinz-Elmar |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 13-35. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.924 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissen; Wissenschaftsdisziplin; Wissenschaft; Orientierung; Erziehungsphilosophie; Wissenschaftstheorie; Theorie; Praxis; Vielfalt; Wissensproduktion; Wissensanwendung; Reflexion <Phil>; Funktion <Struktur>; Struktur; Thema; Definition; Begründung |
sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.03.2021 |
Citation | Oelkers, Jürgen; Tenorth, Heinz-Elmar: Pädagogisches Wissen als Orientierung und Problem - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 13-35. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218645 - DOI: 10.25656/01:21864 |