details
Title |
Pädagogisches Wissen. Überlegungen zu seiner Vielfalt, Funktion und sprachlichen Form am Beispiel des Lehrerwissens |
---|---|
Author | Terhart, Ewald |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 129-141. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.192 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissenschaft; Wissenschaftsdisziplin; Wissen; Lehrer; Lehrerbildung; Lehrerforschung; Erziehung; Erzieher; Laie; Pädagogischer Beruf; Institutionalisierung; Verwissenschaftlichung; Beruf; Profession; Professionalität; Theorie; Praxis; Sprache; Kommunikation; Differenz |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogisches Wissen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.03.2021 |
Citation | Terhart, Ewald: Pädagogisches Wissen. Überlegungen zu seiner Vielfalt, Funktion und sprachlichen Form am Beispiel des Lehrerwissens - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 129-141. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218696 - DOI: 10.25656/01:21869 |