details
Title |
Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik |
---|---|
Authors | Dewe, Bernd ; Radtke, Frank-Olaf |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.698 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Pädagoge; Wissen; Wissenschaft; Theorie; Praxis; Theorie-Praxis-Beziehung; Pädagogisches Handeln; Handlung; Handlungswissenschaft; Handlungstheorie; Strukturalismus; Konstruktivismus; Kognitionspsychologie; Beruf; Berufsethos; Profession; Professionalisierung; Organisation; Institution |
sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogisches Wissen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.03.2021 |
Citation | Dewe, Bernd; Radtke, Frank-Olaf: Was wissen Pädagogen über ihr Können? Professionstheoretische Überlegungen zum Theorie-Praxis-Problem in der Pädagogik - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 143-162. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218703 - DOI: 10.25656/01:21870 |