details
Title |
"Schöngeistiges Zusatzwissen" oder "Empathie"? Stichworte zum studentischen Umgang mit pädagogischem und erziehungswissenschaftlichem Wissen |
---|---|
Author | Horn, Klaus-Peter |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 193-209. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.447 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissen; Studium; Student; Ausbildung; Praktikum; Theorie; Praxis; Praxisbezug; Praxiserfahrung; Theorie-Praxis-Beziehung; Pädagoge; Pädagogisches Handeln; Orientierung; Wissensanwendung; Differenz; Umfrage; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogisches Wissen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 31.03.2021 |
Citation | Horn, Klaus-Peter: "Schöngeistiges Zusatzwissen" oder "Empathie"? Stichworte zum studentischen Umgang mit pädagogischem und erziehungswissenschaftlichem Wissen - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 193-209. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218738 - DOI: 10.25656/01:21873 |