details
Title |
Sprache und Argument in der Pädagogik der Grünen |
---|---|
Author | Uhl, Siegfried |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 233-250. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.558 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Erziehung; Erziehungswissenschaft; Bildungstheorie; Bildungspolitik; Politik; Grüne <Partei>; Politische Werbung; Sprache; Sprachstil; Sprachgebrauch; Quelle; Jargon; Stereotyp; Schlagwort; Metapher; Argumentation; Kritik; Denken; Pädagogisches Denken; Alternative Pädagogik; Schultheorie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogisches Wissen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 31.03.2021 |
Citation | Uhl, Siegfried: Sprache und Argument in der Pädagogik der Grünen - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 233-250. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218754 - DOI: 10.25656/01:21875 |