details
Title |
Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung |
---|---|
Author | Treml, Alfred K. |
Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
Document | full text (1.268 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Pädagogik; Wissen; Erziehungswissenschaft; Erziehungsphilosophie; Erziehungspraxis; Erziehung; Begriff; Definition; Selbstverständnis; Theorie; Notwendigkeit; Kontingenz; Widerspruch; Paradox; Fiktion; Autopoiese; Kausalität |
sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogisches Wissen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 12.04.2021 |
Citation | Treml, Alfred K.: Über die beiden Grundverständnisse von Erziehung - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 347-360. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218827 - DOI: 10.25656/01:21882 |