details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219011
DOI: 10.25656/01:21901; 10.3224/jeg.v15i1.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219011
DOI: 10.25656/01:21901; 10.3224/jeg.v15i1.02
Title |
Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung? Ein Essay zu Verhältnisbestimmung und Forschungsprogrammatik |
---|---|
Author | Maier, Maja S. |
Source | Baar, Robert [Hrsg.]; Hartmann, Jutta [Hrsg.]; Kampshoff, Marita [Hrsg.]: Geschlechterreflektierte Professionalisierung. Geschlecht und Professionalität in pädagogischen Berufen. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2019, S. 15-29. - (Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung; 15) |
Document | full text (1.905 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Geschlechterforschung; Frauenforschung; Verhältnis; Forschung; Zielsetzung |
sub-discipline | Gender Studies and Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-2277-8; 978-3-8474-1310-3; 9783847422778; 9783847413103 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Autorin beleuchtet grundlegend das Verhältnis von Geschlechterforschung und Erziehungswissenschaft. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Geschlechterreflektierte Professionalisierung. Geschlecht und Professionalität in pädagogischen Berufen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 01.04.2021 |
Citation | Maier, Maja S.: Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung? Ein Essay zu Verhältnisbestimmung und Forschungsprogrammatik - In: Baar, Robert [Hrsg.]; Hartmann, Jutta [Hrsg.]; Kampshoff, Marita [Hrsg.]: Geschlechterreflektierte Professionalisierung. Geschlecht und Professionalität in pädagogischen Berufen. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2019, S. 15-29. - (Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung; 15) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219011 - DOI: 10.25656/01:21901; 10.3224/jeg.v15i1.02 |