details
Title |
Kant und die Französische Revolution |
---|---|
Author | Reiss, Hans |
Source | Herrmann, Ulrich [Hrsg.]; Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Französische Revolution und Pädagogik der Moderne. Aufklärung, Revolution und Menschenbildung im Übergang vom Ancien Régime zur bürgerlichen Gesellschaft. Weinheim; Basel : Beltz 1989, S. 293-303. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 24) |
Document | full text (1.050 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Recht; Freiheit; Ethik; Politik; Revolution; Französische Revolution; Verfassung; Philosophie; Staat; Moral; Mensch; Theorie; Prinzip; Vernunft; Kant, Immanuel; Deutschland <bis 1945>; Preußen |
sub-discipline | History of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41124-3; 3407411243 |
Language | German |
Year of creation | 1989 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Französische Revolution und Pädagogik der Moderne. Aufklärung, Revolution und Menschenbildung im Übergang vom Ancien Régime zur bürgerlichen Gesellschaft |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 19.04.2021 |
Citation | Reiss, Hans: Kant und die Französische Revolution - In: Herrmann, Ulrich [Hrsg.]; Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Französische Revolution und Pädagogik der Moderne. Aufklärung, Revolution und Menschenbildung im Übergang vom Ancien Régime zur bürgerlichen Gesellschaft. Weinheim; Basel : Beltz 1989, S. 293-303. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 24) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220125 - DOI: 10.25656/01:22012 |