search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Zusammenspiel digitaler Entwicklungen und Bildungsinitiativen im westafrikanischen Benin
Parallel titleThe interaction between digital developments and educational initiatives in West African Benin
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2021) 42, 7 S. ZDB
Document  (392 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN9783753461724; 9783753461724
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Was tun, wenn von einer institutionell geführten und staatlich unterstützten Erwachsenenbildung bzw. einem eigenen Markt an Bildungsangeboten für Erwachsene keine Rede sein kann? Der vorliegende Beitrag skizziert Initiativen und Formen der Aus- und Weiterbildung für in den Südsaharaländern lebende Erwachsene, welche nicht zuletzt von der Verbreitung von Mobiltelefonen und Smartphones profitierten. Hierfür blickt die Autorin, die zwischen 2015 und 2017 eine Reihe von Interviews in Cotonou und Djougou mit VertreterInnen des Kommunikationsministeriums sowie mit Menschen verschiedener sozialer Schichten und Altersgruppen geführt hatte, vor allem auf das westafrikanische Benin und fordert nicht zuletzt die lokalen Regierungen auf, die digitale Infrastruktur auch in ländlichen Regionen weiter auszubauen und verstärkt kostengünstige Bildungsangebote für Erwachsene zur Verfügung zu stellen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):What can be done if adult education that is directed by institutions and funded by the government as well as a separate market for educational opportunities for adults are out of the question? This article outlines initiatives and forms of education and professional development for adults living in the sub-Saharan countries, who have benefited particularly from the spread of mobile telephones and smartphones. The author primarily looks at West African Benin and challenges local governments to continue to expand digital infrastructure in rural regions and provide more lower-cost educational opportunities for adults. The basis for this article is provided by a series of interviews conducted between 2015 and 2017 in the Beninese cities Cotonou and Djougou with representatives of the Ministry of Digital Economy and Communications and people of different social classes and age groups. (DIPF/Orig.)
publisher's URL
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication16.04.2021
CitationKainz, Martina: Das Zusammenspiel digitaler Entwicklungen und Bildungsinitiativen im westafrikanischen Benin - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2021) 42, 7 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220351 - DOI: 10.25656/01:22035
export files

share content at social platforms