search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften
Parallel titleData-based school improvement. Direct and indirect effects of integrative leadership on teachers' data use
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 85-100 ZDB
Document  (735 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die vorliegende Studie untersucht die Zusammenhänge zwischen integrativem Schulleitungshandeln, das transformationale und instruktionale Komponenten enthält, und der Nutzungshäufigkeit verschiedener Datenquellen durch Lehrkräfte. Die Ergebnisse eines Strukturgleichungsmodells zeigen, dass integrative Führung direkte und indirekte Zusammenhänge mit der Nutzung verschiedener Datenquellen aufweist. Die Effekte scheinen vorwiegend durch die Kooperationsaktivität der Lehrkräfte vermittelt zu sein. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The present article reports the effects of school principals’ integrative leadership behavior, including transformational and instructional components, on teachers’ data use. Results of a structural equation model indicate significant positive direct and indirect effects on teachers’ use of various data. Total effects seem to be mainly mediated by teachers’ cooperation activities. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.04.2021
CitationErcan, Habibe; Hartmann, Ulrike; Richter, Dirk; Kuschel, Jenny; Gräsel, Cornelia: Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 85-100 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220778 - DOI: 10.25656/01:22077; 10.31244/dds.2021.01.08
export files

share content at social platforms