details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221251
DOI: 10.25656/01:22125; 10.3224/hibifo.v8i2.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221251
DOI: 10.25656/01:22125; 10.3224/hibifo.v8i2.02
Original Title |
Erfolgsbedingungen für gesellschaftliche Veränderungsprozesse |
---|---|
Parallel title | Success conditions for social change processes |
Author | Kristof, Kora |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 17-28 |
Document | full text (2.022 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Bildung; Transformation; Gesellschaft; Erfolgsfaktor; Nachhaltigkeit; Änderung |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ressourcenleicht, immissionsneutral, gerecht - das sind die zentralen Ziele der anstehenden großen Veränderungen, wenn wir die Belastungsgrenzen des Systems Erde, das Wohlergehen aller Menschen und die Idee einer globalen, generationenübergreifenden Gerechtigkeit ernst nehmen. Dafür reicht es nicht, sich mit dem „Was soll sich ändern?“ zu beschäftigen. Zu fragen ist auch: „Was sind die zentralen Erfolgsfaktoren für gesellschaftliche Veränderungen?“. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Resource-light, immission-neutral, equitable ─ these are the central goals of the upcoming major changes if we take seriously the limits of the system Earth, the well-being of all people and the idea of global, generation-spanning justice. But it is not enough to deal with the „What is to change?“. We must also ask: „What are the central success factors for social change?“. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.05.2021 |
Citation | Kristof, Kora: Erfolgsbedingungen für gesellschaftliche Veränderungsprozesse - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 17-28 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221251 - DOI: 10.25656/01:22125; 10.3224/hibifo.v8i2.02 |