details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222325
DOI: 10.25656/01:22232
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222325
DOI: 10.25656/01:22232
Original Title |
Dramapädagogik-Tage 2019. Conference proceedings of the 5th annual conference on performative language teaching and learning |
---|---|
Parallel title | Drama in education days 2019 |
Other contributors (e.g. editor) | Giebert, Stefanie [Hrsg.]; Göksel, Eva [Hrsg.] |
Source | 2021, 188 S. |
Document | full text (2.705 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Theaterpädagogik; Dramapädagogik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Szenische Interpretation; Szenisches Verstehen; Kulturelle Bildung; Konferenzschrift; Zweitsprachenerwerb; Übersetzungswissenschaft; Studiengang; Lehrerbildung; Lernen; Hochschule; Hochschullehre; Fragebogenerhebung; Italien; Deutschland; Europa; China; Frankreich; Schweiz |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature Higher Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2021 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Tagungsband zur 5. Konferenz zu Drama und Theater im Fremd- und Zweitsprachenunterricht versammelt Tagungsbeiträge aus den Bereichen Grundlagen, Forschung und Praxis. Die Beiträge reichen von einer Verortung des performativen Lernens im Bereich der Fremdsprachen und seiner aktuellen Bedeutung über Berichte zu verschiedenen Aktionsforschungsprojekten von Lehrpersonen und Beiträge, die sich mit der Wirkung von perfomativem Lehr-/Lernformen auf Schüler*innen und Lehrpersonen beschäftigen, bis hin zu Workshopberichten beispielsweise zu Playbacktheater und körperintegrierter (Sprach-)didaktik. (Herausgeberinnen) |
Abstract (English): | The conference proceedings of the 5th Conference on Drama and Theatre in Foreign and Second Language Teaching offer conference contributions on research and practice. The contributions range from keynotes discussing the place of drama pedagogy in today's curricula to outlines of current action research projects by language teachers to workshop reports on the topics such as playback theatre, body-integrated (language) teaching and overcoming challenges in performative language teaching. (Editors) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.05.2021 |
Citation | Giebert, Stefanie [Hrsg.]; Göksel, Eva [Hrsg.]: Dramapädagogik-Tage 2019. Conference proceedings of the 5th annual conference on performative language teaching and learning. 2021, 188 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222325 - DOI: 10.25656/01:22232 |