search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Rekrutierung, Qualifizierung, Status und Karriereoptionen von Schulleiter*innen staatlicher Sekundarschulen in Frankreich
Parallel titleRecruitment, qualification, status and career options of headteachers for the secondary school forms in France
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 2, S. 161-173 ZDB
Document  (231 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gegenstand des Berichts sind die aktuell in Frankreich geltenden Verfahren für die Rekrutierung und Qualifizierung von Schulleiter*innen der Sekundarschulformen collège und lycée. Dargestellt werden das Zulassungs- und Auswahlverfahren (concours) für die spezielle Qualifizierung, der Qualifizierungsverlauf und verschiedene Möglichkeiten für die weitere Karriereplanung und Profilentwicklung. Ziel des Berichts ist es, verständlich zu machen, weshalb Lehrkräfte wie auch Personen aus bestimmten anderen Berufsfeldern sich für eine Schulleitungsstelle interessieren und qualifizieren und welche weiteren Optionen sie damit verbinden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article deals with current recruitment and qualification procedures of headteachers for the secondary school forms collège and lycée in France. The admission and selection procedure (concours) for the special qualification, the qualification process, and different possibilities for further career planning and profile development are presented. The aim of the report is to clarify why teachers as well as people from certain other professional fields are interested in and choose to qualify for a school leadership position and which further options they associate with it. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.05.2021
CitationMontandon, Christiane; Brégeon, Marie: Rekrutierung, Qualifizierung, Status und Karriereoptionen von Schulleiter*innen staatlicher Sekundarschulen in Frankreich - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 2, S. 161-173 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222369 - DOI: 10.25656/01:22236; 10.31244/dds.2021.02.04
export files

share content at social platforms