details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225680
DOI: 10.25656/01:22568; 10.3224/hibifo.v9i2.01
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225680
DOI: 10.25656/01:22568; 10.3224/hibifo.v9i2.01
Original Title |
Schul- und Unterrichtskultur: Innovationen in Schule und Unterricht unter der Perspektive Kultursensibler Didaktik |
---|---|
Parallel title | School and teaching culture: innovations in schools and teaching from the perspective of culture sensitive didactics |
Author | Esslinger-Hinz, Ilona |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 3-19 |
Document | full text (3.883 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Schulkultur; Unterrichtskultur; Kulturbegriff; Kultur; Sensibilität; Didaktik; Innovation; Schulentwicklung; Ernährung; Oberflächenstruktur; Tiefenstruktur; Schulverpflegung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Auf der Grundlage eines deskriptiven Kulturbegriffs ist der Ansatz Kultursensibler Didaktik vorgestellt. Im Zentrum der Kultursensiblen Didaktik steht eine integrative Sicht auf die Schul- und Unterrichtskultur, die mit dem Begriff „Habitat“ erfasst ist. Auf der Basis des entwickelten Modells sind Konsequenzen für die Fachdidaktik sowie das Themenfeld „Essen in der Schule“ abgeleitet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Based on a descriptive concept of culture, the approach of Culture Sensitive Didactics is presented. At the centre of culturally sensitive didactics is an integrative view of school and teaching culture, which is captured by the term “habitat”. Based on the developed model, consequences for subject didactics and the subject area “eating at school” are derived. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.07.2021 |
Citation | Esslinger-Hinz, Ilona: Schul- und Unterrichtskultur: Innovationen in Schule und Unterricht unter der Perspektive Kultursensibler Didaktik - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 3-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225680 - DOI: 10.25656/01:22568; 10.3224/hibifo.v9i2.01 |