search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schul- und Unterrichtskultur: Innovationen in Schule und Unterricht unter der Perspektive Kultursensibler Didaktik
Parallel titleSchool and teaching culture: innovations in schools and teaching from the perspective of culture sensitive didactics
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 3-19 ZDB
Document  (3.883 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Auf der Grundlage eines deskriptiven Kulturbegriffs ist der Ansatz Kultursensibler Didaktik vorgestellt. Im Zentrum der Kultursensiblen Didaktik steht eine integrative Sicht auf die Schul- und Unterrichtskultur, die mit dem Begriff „Habitat“ erfasst ist. Auf der Basis des entwickelten Modells sind Konsequenzen für die Fachdidaktik sowie das Themenfeld „Essen in der Schule“ abgeleitet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on a descriptive concept of culture, the approach of Culture Sensitive Didactics is presented. At the centre of culturally sensitive didactics is an integrative view of school and teaching culture, which is captured by the term “habitat”. Based on the developed model, consequences for subject didactics and the subject area “eating at school” are derived. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.07.2021
CitationEsslinger-Hinz, Ilona: Schul- und Unterrichtskultur: Innovationen in Schule und Unterricht unter der Perspektive Kultursensibler Didaktik - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 3-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225680 - DOI: 10.25656/01:22568; 10.3224/hibifo.v9i2.01
export files

share content at social platforms