details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-226498
DOI: 10.25656/01:22649; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.331
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-226498
DOI: 10.25656/01:22649; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.331
Original Title |
Gelingensbedingungen für die Implementation von Unterrichtsmodellen aus der Perspektive der Lehrpersonen am Beispiel von Science-Klassen |
---|---|
Parallel title | Conditions of successful implementation of scientific teaching models from a teachers’ perspective |
Authors | Schulte, Alena; Wegner, Claas |
Source | Bildungsforschung (2021) 1, S. 1-23 |
Document | full text (620 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Unterrichtsmodell; Implementierung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Lehrer; Wahrnehmung; Unterrichtsinhalt; Sekundarstufe I; Innovation; Einflussfaktor; Lehrerrolle; Einstellung <Psy>; Leitfadeninterview; Nordrhein-Westfalen; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Science-Klassen bilden ein Unterrichtsmodell zur naturwissenschaftlichen Förderung in der Sekundarstufe I. Eine Interviewstudie erfasst die Gelingensbedingungen für die Implementation eines neuen Lehrplans für Science-Klassen aus Sicht der Lehrpersonen (N=9). Ausgehend von den Interviews werden Merkmale des neuen Curriculums dargestellt, die entscheidend für die Umsetzung neuer Unterrichtsinhalte in den Science-Klassen sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Profile classes form a teaching model for the promotion of science in secondary school. An interview study assesses the conditions for the successful adaptation of a new curriculum for profile classes from the perspective of teachers (N=9). Based on the interviews characteristics of the new curriculum that are crucial for the implementing new teaching content in science classes are presented. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.07.2021 |
Citation | Schulte, Alena; Wegner, Claas: Gelingensbedingungen für die Implementation von Unterrichtsmodellen aus der Perspektive der Lehrpersonen am Beispiel von Science-Klassen - In: Bildungsforschung (2021) 1, S. 1-23 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-226498 - DOI: 10.25656/01:22649; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.331 |