search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gelingensbedingungen für die Implementation von Unterrichtsmodellen aus der Perspektive der Lehrpersonen am Beispiel von Science-Klassen
Parallel titleConditions of successful implementation of scientific teaching models from a teachers’ perspective
Authors
SourceBildungsforschung (2021) 1, S. 1-23 ZDB
Document  (620 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Science-Klassen bilden ein Unterrichtsmodell zur naturwissenschaftlichen Förderung in der Sekundarstufe I. Eine Interviewstudie erfasst die Gelingensbedingungen für die Implementation eines neuen Lehrplans für Science-Klassen aus Sicht der Lehrpersonen (N=9). Ausgehend von den Interviews werden Merkmale des neuen Curriculums dargestellt, die entscheidend für die Umsetzung neuer Unterrichtsinhalte in den Science-Klassen sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Profile classes form a teaching model for the promotion of science in secondary school. An interview study assesses the conditions for the successful adaptation of a new curriculum for profile classes from the perspective of teachers (N=9). Based on the interviews characteristics of the new curriculum that are crucial for the implementing new teaching content in science classes are presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.07.2021
CitationSchulte, Alena; Wegner, Claas: Gelingensbedingungen für die Implementation von Unterrichtsmodellen aus der Perspektive der Lehrpersonen am Beispiel von Science-Klassen - In: Bildungsforschung (2021) 1, S. 1-23 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-226498 - DOI: 10.25656/01:22649; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.331
export files

share content at social platforms