details
Title |
Zur Pädagogik der Glocksee-Schule |
---|---|
Authors | Both, Barbara; Ilien, Albert |
Other contributors (e.g. editor) | Stubenrauch, Renate [Mitarb.]; Friedmann, Jürgen [Mitarb.]; Messner, Rudolf [Mitarb.] |
Source | Benner, Dietrich [Hrsg.]; Heid, Helmut [Hrsg.]; Thiersch, Hans [Hrsg.]: Beiträge zum 8. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 22.-24. März 1982 in der Universität Regensburg. Weinheim ; Basel : Beltz 1983, S. 122-129. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 18) |
Document | full text (842 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Schulsystem; Schulreform; Schulversuch; Gesamtschule; Alternativschule; Staatliche Schule; Schüler; Kind; Erwachsener; Lehrer; Lehrplan; Lernen; Selbststeuerung; Vertrauen; Verhalten; Bedürfnis; Sozialisation; Hannover; Hannover-Glocksee |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41118-9; 3407411189 |
Language | German |
Year of creation | 1983 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Beiträge zum 8. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 22.-24. März 1982 in der Universität Regensburg |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.07.2021 |
Citation | Both, Barbara; Ilien, Albert: Zur Pädagogik der Glocksee-Schule - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Heid, Helmut [Hrsg.]; Thiersch, Hans [Hrsg.]: Beiträge zum 8. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 22.-24. März 1982 in der Universität Regensburg. Weinheim ; Basel : Beltz 1983, S. 122-129. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 18) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228389 - DOI: 10.25656/01:22838 |