search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Sprachsensibel unterrichten – in allen Fächern und für alle Lernenden
Parallel titleIntegrating content and language learning in all subjects and for all students
Authors
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 43 (2021) 2, S. 250-259 ZDB
Document  (255 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2624-8492; 26248492
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die kognitiven und sprachlichen Voraussetzungen der Schülerinnen und Schüler einer Lerngruppe unterscheiden sich bisweilen deutlich. Dies stellt die Lehrkräfte vor erhebliche Herausforderungen. In der Bewältigung dieser Heterogenität kommt dem sprachsensiblen Unterricht eine herausragende Rolle zu. Der Beitrag diskutiert das bis heute noch vage Konstrukt des sprachsensiblen Fachunterrichts in Hinblick auf seine theoretische und empirische Begründung und skizziert abschliessend einige praktische Schlussfolgerungen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Students may differ significantly with respect to their cognitive and linguistic abilities. Teachers are thus faced with major challenges. Language-sensitive teaching or integrating content and language learning plays an outstanding role in overcoming this heterogeneity. In this paper, we discuss the still vague construct of integrating content and language learning with regards to its theoretical and empirical foundations. Finally, we outline conclusions for practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.08.2021
CitationBecker-Mrotzek, Michael; Höfler, Martha; Wörfel, Till: Sprachsensibel unterrichten – in allen Fächern und für alle Lernenden - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 43 (2021) 2, S. 250-259 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229137 - DOI: 10.25656/01:22913; 10.24452/sjer.43.2.5
export files

share content at social platforms