Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
State-run schools reconsidered. A reply to Merry
Autor
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ZDB
gehört zu:Citizenship, structural inequality and the political elite
Dokument  (265 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855; 25717855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In this reply, the author considers some major points of Michael Merry’s article, “Citizenship, Structural Inequality, and the Political Elite.” Specifically, she discusses how his distinction between civic education and political education raises an important question about the relationship of state-run schooling to modern statecraft, namely, whether it is possible for state-run schools to do anything but reproduce the extant order. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am28.06.2022
QuellenangabeSwope, Kelly M. S.: State-run schools reconsidered. A reply to Merry - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230179 - DOI: 10.25656/01:23017; 10.17899/ON_ED.2018.1.13
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen