details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232290
DOI: 10.25656/01:23229; 10.3224/hibifo.v8i3.01
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232290
DOI: 10.25656/01:23229; 10.3224/hibifo.v8i3.01
Original Title |
Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 – Ergebnisse aus einem Berufescreening |
---|---|
Parallel title | Digitalization and vocational education 4.0 - Results from a job screening |
Author | Zinke, Gert |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 3-14 |
Document | full text (9.170 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Berufsbildung; Digitalisierung; Screening; Ausbildungsberuf; Berufsbild; Berufsausbildung; Weiterbildung; Qualifikationsforschung; Handlungsfähigkeit |
sub-discipline | Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im folgenden Beitrag werden ausgewählte Ergebnisse aus einem in den Jahren 2016 bis 2018 durchgeführten Berufescreening vorgestellt. An den Beispielen von 14 Ausbildungsberufen wurde den Fragen nachgegangen, welche Wirkungen die Digitalisierung auf Berufsprofile hat und welche Schlussfolgerungen sich daraus für die berufliche Aus- und Weiterbildung ergeben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The following article presents selected results from a professional screening conducted between 2016 and 2018. Using the examples of 14 training occupations, questions were examined about what effect digitalization has on occupational profiles and what conclusions can be drawn from this for initial and continuing vocational training. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.09.2021 |
Citation | Zinke, Gert: Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 – Ergebnisse aus einem Berufescreening - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 3-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232290 - DOI: 10.25656/01:23229; 10.3224/hibifo.v8i3.01 |