search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Welten – Unterricht 4.0 in der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft
Parallel titleDigital worlds - Education 4.0 in the professional field of nutrition and home economics
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 26-41 ZDB
Document  (1.508 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Medienbildung ist eine integrale Querschnittsaufgabe für alle Fächer, die kontextgebunden, aber auch domänenspezifisch betrachtet werden muss. Die Nutzung digitaler Medien trägt nicht automatisch zu einem motivierenden Unterricht bei. Diskutiert werden soll, welche Erkenntnisse sich aus dem fächerübergreifenden Zusatzkurs „Digitale Welten“ aus der gymnasialen Oberstufe der Berliner Schulen auf die berufliche Bildung im Bereich Ernährung und Hauswirtschaft übertragen lassen und welche Konsequenzen und Potentiale für die Lehrkräfteausbildung sich daraus ergeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Media education is an integral cross-sectional task for all subjects, which must be considered context-related, but also domain-specific. The use of digital media does not automatically contribute to motivating teaching. The aim is to discuss which findings from the interdisciplinary supplementary course “Digital Worlds” from the upper secondary school in Berlin can be transferred to vocational education in the field of nutrition and home economics and which consequences and potentials for teacher training results from this. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.09.2021
CitationGrundmann, Stephanie; Stilz, Melanie; Becker, Björn: Digitale Welten – Unterricht 4.0 in der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 26-41 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232317 - DOI: 10.25656/01:23231; 10.3224/hibifo.v8i3.03
export files

share content at social platforms