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URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232317
DOI: 10.25656/01:23231; 10.3224/hibifo.v8i3.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232317
DOI: 10.25656/01:23231; 10.3224/hibifo.v8i3.03
Original Title |
Digitale Welten – Unterricht 4.0 in der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft |
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Parallel title | Digital worlds - Education 4.0 in the professional field of nutrition and home economics |
Authors | Grundmann, Stephanie; Stilz, Melanie; Becker, Björn |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 26-41 |
Document | full text (1.508 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Berufsbildung; Digitalisierung; Ernährung und Hauswirtschaft; Hauswirtschaftslehre; Medienkompetenz; Digitale Medien; Medieneinsatz; Sekundarstufe II; Gymnasiale Oberstufe; Medienpädagogik; Fächerübergreifender Unterricht |
sub-discipline | Media Education Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Medienbildung ist eine integrale Querschnittsaufgabe für alle Fächer, die kontextgebunden, aber auch domänenspezifisch betrachtet werden muss. Die Nutzung digitaler Medien trägt nicht automatisch zu einem motivierenden Unterricht bei. Diskutiert werden soll, welche Erkenntnisse sich aus dem fächerübergreifenden Zusatzkurs „Digitale Welten“ aus der gymnasialen Oberstufe der Berliner Schulen auf die berufliche Bildung im Bereich Ernährung und Hauswirtschaft übertragen lassen und welche Konsequenzen und Potentiale für die Lehrkräfteausbildung sich daraus ergeben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Media education is an integral cross-sectional task for all subjects, which must be considered context-related, but also domain-specific. The use of digital media does not automatically contribute to motivating teaching. The aim is to discuss which findings from the interdisciplinary supplementary course “Digital Worlds” from the upper secondary school in Berlin can be transferred to vocational education in the field of nutrition and home economics and which consequences and potentials for teacher training results from this. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
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Date of publication | 09.09.2021 |
Citation | Grundmann, Stephanie; Stilz, Melanie; Becker, Björn: Digitale Welten – Unterricht 4.0 in der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 26-41 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232317 - DOI: 10.25656/01:23231; 10.3224/hibifo.v8i3.03 |