search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Implizite Entwicklung digitaler Kompetenzen in der 2. Phase der Lehrerbildung in der beruflichen Didaktik Ernährung und Hauswirtschaft
Parallel titleImplicit development of digital competences in the 2nd phase of teacher training in vocational didactics nutrition and home economics
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 55-69 ZDB
Document  (1.639 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Digitale Kompetenzen gehen weit über die Beherrschung von Medien hinaus und werden in Zukunft an Bedeutung zunehmen. Wie es gelingen kann, zukünftiges Lehrerbildungspersonal im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft in der 2. Phase der Lehrerbildung auf die Herausforderung vorzubereiten, solche Skills bei Lernenden in berufsbildenden Schulen auszubilden, wird in diesem Beitrag aufgegriffen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Digital competences go far beyond the control of media and will increase in importance in the future. How it can be possible to prepare future teacher training personnel in the vocational field of nutrition and home economics in the 2nd phase of teacher training for the challenge of training such skills in learners in vocational schools is dealt with in this article. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.09.2021
CitationKober, Katja; Kreß, Volker: Implizite Entwicklung digitaler Kompetenzen in der 2. Phase der Lehrerbildung in der beruflichen Didaktik Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 55-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232337 - DOI: 10.25656/01:23233; 10.3224/hibifo.v8i3.05
export files

share content at social platforms